دوستدار علیرضا نادی

وبلاگی برای علیرضا نادی کاپیتان شایسته تیم ملی و والیبال ایران

دوستدار علیرضا نادی

وبلاگی برای علیرضا نادی کاپیتان شایسته تیم ملی و والیبال ایران

مصاحبه با علیرضا نادی

 علیرضا نادی : انتخاب همسرم بزرگ‌ترین افتخار زندگی‌ام است.



تیم ملی والیبال ایران خودش را برای حضور در جام‌جهانی ایتالیا آماده می‌کندف رقابت‌هایی که به لحاظ اعتبار و کسب تجربه برای والیبال ما ارزش و اهمیت خاصی دارد. والیبالیست‌های تیم ملی برای حضور در این تورنمنت بزرگ و معتبر انگیزه بالایی دارند و بعضی از آنها مثل علیرضا نادی معتقدند اگر با تدارک و برنامه‌ریزی خوب در این مسابقات شرکت کنیم و کمی هم خوش‌شانس باشیم، می‌توانیم به دور دوم جام‌جهانی صعود کنیم. نادی متولد 1359 در محله مجیدیه جنوبی تهران است. والیبال را از سال 1374 شروع کرده و در سال 1376 در تیم ملی نوجوانان بازی کرده است. او سال 1377 به تیم ملی جوانان ایران دعوت شده و از 1378 تاکنون هم عضو تیم ملی بزرگسالان است. نادی متاهل بوده و یک پسر 3 ساله به نام عرشیا دارد. تحصیلات او دیپلم است و 4 خواهر و 2 برادر دارد. شاید باور نکنید اما بزرگ‌ترین افتخار او انتخاب همسرش است چرا که معتقد است همسرش در زندگی شخصی و قهرمانی‌اش نقش بسیار مهم و کلیدی دارد.

 

بزرگ‌ترین آرزوی علیرضا نادی چیست؟

اول سلامتی خانواده‌ام و بعد از آن هم موفقیت تیم ملی و باشگاهم.

بزرگ‌ترین حسرت زندگی؟

این که نتوانستم جواب زحمات پدرم را بدهم چون ایشان خیلی زود از بین ما رفت و نتوانستم. البته هیچ وقت هیچ فرزندی نمی‌تواند جواب محبت‌های پدر و مادرش را بدهد اما ای کاش پدرم بود و اینقدر حسرت نمی‌خوردم.

بزرگ‌ترین افتخار زندگی‌ات؟

انتخاب همسرم بزرگ‌ترین افتخار زندگی‌ام است. جدا از زن ذلیلی این را از صمیم قلب گفتم.

اگر همین الان 100 میلیارد تومان به تو بدهند، چه کار می‌کنی؟

خرجش می‌کنم. خیلی دوست دارم پول خرج کنم. البته 100 میلیارد پول خیلی زیادی است اما تا جایی که بتوانم خرج می‌کنم. به دیگران کمک می‌کنم و چیزهایی که دوست دارم می‌خرم.

اگر یک ساعت از عمرت باقی باشد، در آن یک ساعت چه کار می‌کنی؟

زندگی می‌کنم. به اطرافیانم محبت می‌کنم و از طبیعت لذت می‌برم.

به مرگ فکر می‌کنی؟

همیشه به این موضوع فکر می‌کنم. بعد از فوت پدرم وقتی به بهشت زهرا می‌روم، در آنجا به مرگ فکر می‌کنم. آدم آنجا راحت می‌شود و می‌فهمد که خانه آخر همین جاست. سکوت آنجا هم تلخ است و هم شیرین.

اوضاع پول در والیبال چطور است؟

بد نیست، خدا را شکر خوب است ولی پول فوتبال کجا و پول در والیبال کجا؟ واقعا پولی که در فوتبال است با والیبال قابل مقایسه نیست اما الان اسپانسرهای خوبی آمده‌اند و شرکت‌های خصوصی در والیبال سرمایه‌گذاری خوبی کرده‌اند. سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باعث ایجاد رقابت خیلی خوب و سالم شده و از نظر مالی هم برای والیبالیست‌های ما خوب شده است. والیبال باشگاهی ما کم‌کم دارد حرفه‌ای می‌شود. لیگ خوب، منظم، پویا و حرفه‌ای به تیم ملی ما هم سرایت می‌کند و تیم ملی خوبی خواهیم داشت. تیم ملی از دل لیگ بیرون می‌آید و اگر می‌خواهیم تیم ملی قدرتمند و مقتدری داشته باشیم، باید لیگ خوب و حرفه‌ای داشته تا آن را به تیم ملی انتقال دهیم.

دوست نداشتی به خاطر پول خوبی که در فوتبال است، فوتبالیست می‌شدی؟

من فوتبالیست بودم. من دروازه‌بان بودم اما متاسفانه دستم شکست و به همین دلیل رشته ورزشی‌ام را عوض کردم و والیبال را انتخاب کردم. البته از این انتخاب کاملا راضی و خوشحالم چون در والیبال به تیم ملی رسیدم و بازیکن موفقی شدم.

فوتبال را در رده باشگاهی بازی می‌کردی؟

در مسابقات مناطق تهران شرکت کردیم و عضو تیم مناطق تهران شدیم. من دروازه‌بان منتخب مناطق تهران شدم؛ اما شکستگی دستم مرا یک سال خانه‌نشین کرد و وقتی دستم خوب شد، رشته ورزشی‌ام را عوض کردم، چون دیگر از دروازه‌بانی ترس داشتم و هنوز هم دارم؛ اما اگر رشته ورزشی‌ام را عوض نمی‌کردم، الان دروازه‌بان شماره یک تیم ملی بودم.

تو که دروازه‌بان بودی، کار سیدمهدی رحمتی را چطور می‌بینی؟

گلر خوب و نترسی است و یکی از عوامل صدرنشینی سپاهان و موفقیت تیم ملی در بعضی از بازی‌ها، حضور رحمتی بوده است. رحمتی خیلی از موقعیت‌های خطرناک را می‌گرفت که اگر او نبود، در خیلی از بازی‌ها موفق نمی‌شدیم. او جسور و نترس است و رفلکس‌های خیلی خوبی دارد و تا 3ـ 4 سال دیگر کسی نمی‌تواند جایش را در تیم ملی بگیرد.

اما ابراهیم میرزاپور اعلام کرده پیراهن شماره یک تیم ملی را از رحمتی پس می‌گیرد؟

(خنده) نظر شخصی ایشان است و احترام می‌گذاریم. این رقابت باعث پیشرفت گلرهای ما می‌شود.

این که می‌گویند داورزنی به عنوان رئیس فدراسیون والیبال حاصل دسترنج یزدانی‌خرم را می‌برد را قبول داری؟

آقای یزدانی‌خرم 17 سال رئیس‌ فدراسیون والیبال بود و توانست افتخارات خوبی به دست آورد. من در باشگاه صنام با آقای داورزنی کار کرده بودم و از ایشان شناخت کامل داشتم. ایشان ادامه‌دهنده راه یزدانی خرم بود ضمن این که سیر صعودی هم داشتند و برنامه‌های خوبی ارائه کردند و تدارک خوب ایشان برای تیم ملی باعث شد افتخارات جدیدی به دست آوریم. ما با تیم صنام همراه با آقای داورزنی قهرمان لیگ ایران و باشگاه‌های آسیا شدیم. ایشان قبل از حضور در فدراسیون سابقه خوبی در والیبال داشتند.

اگر قرار باشد به عنوان یک ملی‌پوش با داورزنی که رئیس فدراسیون والیبال است درد دل کنی، به او چه می‌گویی؟

هیچ وقت چنین موقعیتی پیش نیامده و همیشه تعامل بین ما بوده و کارهایی که خواستم انجام شده و جای گله و شکایت و درد دل نبوده است. اگر هم مشکلی باشد به ایشان مراجعه می‌کنم ولی هر امکاناتی که خواسته‌ایم، آقای داورزنی در اختیار ما گذاشته‌اند.

ثمره ازدواج تو چه بوده؟

یک پسر به نام عرشیا که در آستانه 3 سالگی است.

همسرت چه تاثیری در زندگی قهرمانی تو داشته است؟

تاثیر همسرم خیلی زیاد بوده است و بعضی اوقات صددرصد بوده، چون ایشان فارغ‌التحصیل روانشناسی است و نقش بسزایی در زندگی ورزشی من دارد. داشتن همسر خوب در تمام مسائل می‌تواند کمک بسیار خوبی باشد. همسر خوب یک تکیه‌گاه خوب است.

زن‌ذلیل هم که هستی؟

نه، اما بعضی مواقع (خنده)‌

زن‌ذلیل‌ترین بازیکن تیم ملی والیبال؟

از این سوال بگذریم بهتر است. شما بنویس نداریم؛ اما باور نکنید.

خوش‌تیپ‌ترین ملی‌پوش والیبال ایران؟

مهدی مهدوی.

بی‌ریخت‌ترین ملی‌پوش؟

نداریم. در والیبال همه خوش‌تیپ هستند.

بامزه‌‌ترین بازیکن تیم ملی؟

زیاد داریم، اما محمد محمدکاظم از همه بامزه‌تر است.

و بی‌مزه‌ترین؟

خوشبختانه در تیم ملی بی‌مزه و نچسب نداریم. ورزشکاران روحیه شادی دارند.

دوست داری پسرت هم والیبالیست بشود؟

من دوست دارم؛ اما کار خیلی سختی است. ورزش حرفه‌ای سخت است؛ ولی انتخاب آخر با خودش است. من راهنمایی‌اش می‌کنم. الان همه را خسته کرده، چون هم والیبال، هم فوتبال و هم بسکتبال را خوب بازی می‌کند. عرشیا استعداد ورزشی بالایی دارد؛ اما راهش را خودش باید انتخاب کند. من فقط می‌توانم راهنمایی و مشاوره به او بدهم.

مسابقات جام‌جهانی ایتالیا در پیش است. در مورد این تورنمنت بزرگ چه صحبتی داری؟

همیشه در جام‌جهانی بهترین تیم‌های دنیا حضور دارند که ما هم توانستیم به عنوان یک تیم بزرگ خودمان را مطرح کنیم و جواز حضور در این مسابقات را به دست آوریم. با این صعود، حالا دنیای والیبال به ایران جدی‌تر و متفاوت نگاه می‌کند. این بازی‌ها نقطه‌عطف والیبال ایران خواهد بود. هدف ما مسابقات گوانگجو چین است و جام‌جهانی می‌تواند بازی‌های تدارکاتی خوبی برای ما باشد تا در گوانگجو نتایج درخشانی بگیریم. اگر با برنامه‌ریزی و تدارک خوبی به ایتالیا برویم و کمی هم خوش‌شانس باشیم، می‌توانیم به دور دوم این مسابقات صعود کنیم.صعود کنیم به نفع والیبال است

در گروه ما ایتالیا، مصر و ژاپن حضور دارند و به نظر نمی‌رسد صعود از این گروه کار راحتی باشد. واقعا فکر می‌کنی از این گروه صعود می‌کنیم؟

ما سابقه بردن مصر و ژاپن را داریم و در جام‌جهانی هم باید آنها را ببریم تا به عنوان تیم دوم از گروهمان صعود کنیم. اگر ایتالیا را هم ببریم، می‌توانیم به عنوان تیم اول به مرحله بعد برویم اگر به عنوان تیم دوم هم صعود کنیم، برای کل والیبال ما خوب است.


منبع : سایت والیبال تهران


این مصاحبه در تاریخ 18 اردیبهشت 1389 با علیرضا نادی کاپیتان خوب تیم ملی والیبالمان انجام شده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد