دوستدار علیرضا نادی

وبلاگی برای علیرضا نادی کاپیتان شایسته تیم ملی و والیبال ایران

دوستدار علیرضا نادی

وبلاگی برای علیرضا نادی کاپیتان شایسته تیم ملی و والیبال ایران

نگاهی به هفته‌ی چهارم از دور برگشت لیگ برتر والیبال دو داربی در تهران


چهارمین هفته از دور برگشت لیگ برتر والیبال مردان فردا ـ چهارشنبه ـ با هشت دیدار پی‌گیری می‌شود و در حساس‌ترین بازی‌ها پیکان به مصاف پرسپولیس و داماش به نبرد باریج اسانس می‌روند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خانه والیبال تهران از ساعت 15 فردا شاهد رویارویی دو تیم پرطرفدار پیکان و پرسپولیس است. تیم والیبال پیکان که در صدر جدول گروه «ب» رقابت‌ها یکه‌تازی می‌کند برای تداوم صدرنشینی خود و برد مقابل پرسپولیس به میدان می‌رود. پرسپولیس اما در شرایط کاملا متفاوت برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر و حفظ امید خود به صعود از گروه نیاز به پیروزی برابر پیکان دارد.

دیدار این دو تیم در دور رفت رقابت‌ها حواشی بسیار زیادی داشت. تنش و درگیری لفظی بین بازیکنان و برخی از مربیان موجب شد جو مسمومی پس از بازی آنها در خانه والیبال تهران پدید آید. پیمان اکبری در گفت‌وگو با ایسنا اطمینان داد بازیکنان تیم پیکان در بازی دور برگشت با آرامش و اخلاق حرفه‌ای به میدان بروند. وی هم‌چنین اظهار امیدواری کرد که شاهد یک بازی زیبا و به دور از مسائل حاشیه‌ای از سوی هر دو تیم در زمین باشیم.

از ساعت 17 فردا شش بازی در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود. در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها تیم پرمهره داماش گیلان در رشت میزبان باریج اسانس کاشان است.

داماشی‌ها با بهره‌مندی از ترکیب اصلی بازیکنان و کادر فنی تیم ملی یکی از امیدهای اصلی کسب عنوان قهرمانی در لیگ امسال هستند. با این حال شکست هفته‌ی گذشته آنها در گیم پنجم برابر بانک کشاورزی که دومین باخت این تیم در دور برگشت به شمار می‌رفت مسوولان باشگاه داماش را بر آن داشت تا با تذکر به بازیکنان، آنها را برای پیروزی در برابر کاشان مصمم‌تر کنند. ستارگان داماش در دور رفت بازی‌ها برابر تیم جوان و بدون ستاره باریج اسانس کاشان مغلوب شده بودند و حالا با انگیزه‌ای دوچندان برای جبران باخت دور رفت در شهر رشت به مصاف تیم کاشان می‌روند. باریج اسانس که در دور رفت با ارایه‌ی بازی‌های چشم‌نواز و شکست حریفان نامدار تیم شگفتی‌ساز والیبال ایران لقب گرفت، دو بازی اول دور برگشت خود را واگذار کرد اما با تدبیر مصطفی شجاعی قبل از این‌که جوانان کاشان در بحران فرو بروند در هفته سوم کرمان را شکست دادند تا بار دیگر همه‌ی نگاه‌ها متوجه باریج اسانس شود. حال باید دید دیدار دو تیم داماش و باریج اسانس در شهر رشت به نفع کدام تیم رقم می‌خورد و تقابل دو نسل از والیبال ایران به نفع کدام تیم به پایان می‌رسد.

با وجود سه شکست متوالی آذربایجانی‌ها در سه هفته اول دور برگشت لیگ برتر هنوز نمی‌توان به راحتی از کنار نام ارومیه گذشت. شاگردان جهانگیر سیدعباسی در هفته چهارم به مصاف جواهری گنبد می‌روند. تیم گنبد بعد از تغییر در کادر فنی و با هدایت "دوجی" نسبت به دور رفت کاملا متحول شده. بازیکنان گنبد اگرچه دیگر امیدی به صعود به مرحله‌ی پلی‌آف ندارند اما برای حفظ سهمیه لیگ برتر خود با هیچ تیمی سر شوخی ندارند و به‌ویژه در خانه تنها به برد می‌اندیشند، دیدار تیم‌های گنبد و ارومیه در حالی برگزار می‌شود که هردو تیم نیاز بسیار زیادی به پیروزی دارند. آنها خوب می‌دانند در والیبال تساوی معنا ندارد و تنها زمانی می‌توانند خود را برنده بدانند که حریف شکست خورده باشد.

همزمان با همین بازی کرمان برای نبرد با پیشگامان به شهر یزد می‌رود. تیم جوان و بی‌ادعای ناصر شهنازی که در دور رفت خیلی خوب نتیجه می‌گرفت بعد از جدا شدن رضا صفایی، پشت خط‌زن این تیم در سه هفته اول دور برگشت شکننده ظاهر شد. کرمان در حالی به مصاف میزبان خود می‌رود که به اعتقاد کارشناسان شکست برابر پیشگامان کویر آخرین امید را برای صعود شاگردان شهنازی به پلی‌آف ناامید خواهد کرد.

پیشگامان نیز که در دور برگشت خوب می‌بازد برای دفاع از حیثیت خود برابر هواداران یزدی و حفظ جایگاهش در بین چهار تیم برتر گروه دوست ندارد نتیجه را به استان همسایه واگذار کند.

از ساعت 17 فردا سایپا در تهران میهمان ارتعاشات صنعتی ایران است. شاگردان نفرزاده هر هفته قدرتمندتر از هفته پیش به میدان می‌روند، آنها از سه ماه قبل از شروع رقابت‌های فصل با یکدیگر تمرین کرده‌اند و حالا آماده‌ترین و هماهنگ‌ترین تیم لیگ برتر هستند. به نظر نمی‌رسد جوانان ارتعاشات برابر صدرنشین‌های سایپا شانس زیادی برای پیروزی داشته باشند. این در حالی است که ارتعاشات برای حفظ سهمیه خود در لیگ برتر نیاز بسیار زیادی به امتیاز این بازی خانگی دارد.

در شهر بندرعباس و کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس تیم والیبال آلومینیوم المهدی میزبان کاله مازندران است. بازیکنان آلومینیوم المهدی از ابتدای فصل حفظ سهمیه لیگ برتر را هدف خود می‌دانستند و برای رسیدن به این منظور نتایج قابل قبولی هم گرفتند. در مقابل تیم والیبال کاله این فصل را با امید به قهرمانی آغاز کرد، آنها با تکیه بر هنر ستاره‌ای چون فرهاد نظری افشار همه بازی‌های دور برگشت خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و باید دید نوار بردهای پیاپی کاله در هفته‌ی چهارم هم ادامه می‌یابد یا بندرعباس می‌تواند بازیکنان نامدار این تیم را به زانو درآورد.

به گزارش ایسنا، در دیگر بازی فردا شهر ماهشهر میزبان ابومسلم خراسان است. پتروشیمی بندر امام سه هفته‌ی متوالی در خانه و خارج از خانه شکست خورده است. بازیکنان این تیم اصلا دوست ندارند سریال باخت‌های متوالی پتروشیمی ادامه داشته باشد. ابومسلم نیز در حالی به ماهشهر می‌رود که هفته‌ی گذشته حتی در سنگر خود در شهر مشهد نتوانست برابر پیکان مقاومت کند و مقابل هواداران پرشور خود در سه گیم متوالی مغلوب شد، بازیکنان ابومسلم برای جبران شکست خانگی خود دوست دارند یک پیروزی خارج از خانه به هواداران هدیه دهند.

خانه والیبال تهران در یک بازی دیگر از ساعت 17 شاهد دیدار دو تیم بانک کشاورزی و دانشگاه آزاد است. بازیکنان بانک کشاورزی دور برگشت را طوفانی آغاز کردند. آنها به هیچ تیمی رحم نمی‌کنند. مسعود آرمات سرمربی این تیم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) قول داد که بازیکنانش در هر بازی نتایج بهتری بگیرند و این تیم تا پایان فصل در جایگاهی بهتر از رتبه‌ی سال گذشته‌ی خود بنشیند.

از سوی دیگر دانشگاه آزاد نیز از زمان هدایت رضا ابراهیمی کاملا متحول شده و دیگر هیچ تیمی نمی‌تواند به راحتی برابر این تیم قد علم کند. داربی این دو تیم تهرانی قطعا یکی از دیدنی‌ترین بازی‌های هفته‌ی چهارم لیگ برتر خواهد بود.

برنامه بازی‌های هفته‌ی چهارم دور برگشت:

ساعت 15 تهران، پیکان ـ‌ پرسپولیس

ساعت 17 تهران، دانشگاه آزاد ـ‌ بانک کشاورزی

ساعت 17 تهران، پیشگامان کویر ـ‌ کرمان

ساعت 17 تهران، ارتعاشات صنعتی ایران ـ‌ سایپا

ساعت 17 یزد، پیشگامان کویر یزد ـ‌ کرمان

ساعت 17 رشت، داماش گیلان ـ‌ باریج اسانس کاشان

ساعت 17 ماهشهر، پتروشیمی بندر امام ـ‌ ابومسلم خراسان

ساعت 17 گنبد، بازرگانی جواهری گنبد ـ ارومیه

ساعت 17 بندرعباس، آلومینیوم المهدی بندرعباس ـ کاله مازندران

نظرات 1 + ارسال نظر
سارا سه‌شنبه 3 اسفند 1389 ساعت 20:31

فقط خدا کمکشون کنه

ایشالله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد