دوستدار علیرضا نادی

وبلاگی برای علیرضا نادی کاپیتان شایسته تیم ملی و والیبال ایران

دوستدار علیرضا نادی

وبلاگی برای علیرضا نادی کاپیتان شایسته تیم ملی و والیبال ایران

رقابت‌‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های ایران از روز چهارشنبه


به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، مسابقات والیبال لیگ برتر مردان باشگاه‌های ایران در سال 90 از چهارشنبه، 27 مهر با برگزاری 7 بازی در 7 شهر به طور همزمان آغاز می‌شود. لیگ سال‌جاری در حالی کار خود را آغاز می‌کند که چندی‌پیش تیم ملی والیبال ایران قهرمان آسیا شد و با طلسم‌شکنی توجهات را به این رشته ورزشی جلب کرد.

برای حضور در لیگ برتر شرایط برخی‌ تیم‌ها تا آخرین لحظات مشخص نبود و از طرفی تیم‌هایی مانند گیتی‌پسند، کاله، گنبد و ... از ابتدا محکم کار خود را آغاز کردند و با جذب نفرات مدنظر و هدفگذاری مشخص پا به مسابقات خواهند گذاشت.

پیکانی ها که در ابتدای زمان ثبت‌نام از حضور در رقابت‌های لیگ انصراف داده بودند با وساطت مسئولان ورزش ایران بار دیگر بازگشتند و در مسابقات جام باشگاه‌های جهان عنوان پنجمی را به خود اختصاص دادند در هفته نخست باید برابر تیم قدیمی و ریشه‌دار گنبد که این فصل با نام هاوش در مسابقات حاضر می‌شود، قرار بگیرد. پیمان اکبری از شرایط تیم خود همچنان رضایت کامل ندارد و نگران این موضوع است که مبادا مشکل خدمت سربازی باعث شود تا چند بازیکن کلیدی خود را از دست بدهد.

دیگر تیم خودروساز و همیشه مدعی لیگ برتر یعنی نارنجی‌پوشان سایپا هم مانند سال‌های گذشته تدارک خوبی دیده‌اند و با حضور در چند تورنمنت داخلی و خارجی و همچنین جذب بازیکنان جوان آینده‌دار آمادگی بالایی برای حضور در لیگ دارند.

این تیم که به گفته بسیاری از کارشناسان با توجه به حفظ بدنه اصلی خود و اضافه کردن چند بازیکن جدید یکی از مدعیان قهرمانی است با هدایت فرهاد نفرزاده دنبال عنوان قهرمانی است تا طلسم سال‌های گذشته را شکسته و بالاخره قهرمان لیگ شود.

این تیم در نخستین گام در کرج برابر میزان خراسان رضوی، یکی دیگر از تیم‌های قدیمی لیگ برتر قرار خواهد گرفت. نفرزاده این تیم را یکی از مدعیان لیگ می‌داند و معتقد است کار سختی برابر نماینده خراسان در پیش دارند.

اصفهانی‌ها از همان ابتدا بمب‌های خبری والیبال را منفجر کردند. جذب مصطفی کارخانه، سعید معروف که پس از مدتی از این تیم جدا شد، مهدی بازارگرد، امیر حسینی، فرهاد ظریف، محمد موسوی و فورتادو و ... از جمله این بمب‌ها بود. هرچند که جذب ستاره‌ها و تشکیل تیم کهکشانی از گیتی‌پسند انتقادهای فراوانی درپی داشت، اما اعضای این تیم بدون توجه به این حرف‌ها تمرینات خود را آغاز کردند و با قهرمانی در تورنمنت نقش جهان اصفهان خط و نشانی جدی برای حریفان لیگ برتری خود کشیدند.

امید می‌رود که گیتی‌پسندی‌ها در سال‌های آینده هم در لیگ برتر بمانند و مانند ارتعاشات و چند تیم خصوصی دیگر پس از چند فصل از تیم‌داری در این رشته کناره‌گیری نکنند.

شاگردان مصطفی کارخانه در هفته نخست باید مقابل چشم هواداران خود برابر پیشگامان کویر یزد قرار بگیرند.

آملی‌ها هم با هدایت بهروز عطایی بدون سرو صدا تیم بسیار خوبی را جذب کرده‌اند. حضور بازیکنانی مانند فرهاد نظری افشار، علیرضا نادی و حمزه زرینی در این تیم شمالی موجب شده تا خیال کادر فنی کاله برای حضوری موفق در لیگ برتر تا حدود زیادی راحت باشد.

هرچند که آملی‌ها پیش از آغاز مسابقات در تورنمنت تهران از ۳ مسابقه 2 مسابقه را به حریفان واگذار کردند، اما به نظر می‌رسد شرایط این تیم در پیکارهای لیگ برتر بسیار متفاوت باشد. این تیم نشان داده که در آمل هواداران زیادی دارد و بازی برابر آن هواداران برای حریفان بسیار سخت است. شاگردان عطایی در نخستین بازی خود باید برابر شهرداری تبریز تازه‌وارد قرار بگیرند.

* برنامه هفته اول مسابقات به این شرح است:

چهارشنبه (27 مهر)

تهران، ساعت 17

پیکان – هاوش گنبد

ناظر: محمد حسن خوشدل

داور اول: مسعود یزدان پناه

داور دوم: محمد عشق دوست


کرمان، ساعت 17

کرمان – نوین کشاورز

ناظر: شهباز صدری

داور اول: علی اصغر کاظمی

داور دوم: بهروز جعفری


تبریز، ساعت 17

شهرداری تبریز – کاله آمل

ناظر: حمید حق بین

داور اول: محمد شاهمیری

داور دوم: نادر انصاری


ارومیه، ساعت 17

شهرداری ارومیه – باریج اسانس کاشان

ناظر: امیدوار حاتمی

داور اول: محمد حسین شفقی

داور دوم: مجید محسنی



کرج، ساعت 17

سایپا – میزان خراسان رضوی

ناظر: محمود کشفی

داور اول: ابراهیم فیروزی

داور دوم: مرتضی اکرمی


اصفهان، ساعت 17

گیتی پسند اصفهان – پیشگامان کویر یزد

ناظر: سعید درخشنده

داور اول: حمید راهجردیان

داور دوم: محمد ابراهیم زاده



بندر عباس، ساعت 17

آلومینیوم المهدی بندرعباس – مناطق نفت خیزجنوب

ناظر: عباس جلایر

داور اول: حسین پور کاشیان


داور دوم: احمد سرمست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد