دوستدار علیرضا نادی

وبلاگی برای علیرضا نادی کاپیتان شایسته تیم ملی و والیبال ایران

دوستدار علیرضا نادی

وبلاگی برای علیرضا نادی کاپیتان شایسته تیم ملی و والیبال ایران

ایران از دوازدهم خرداد بار دیگر والیبالی می شود

ایران از دوازدهم خرداد بار دیگر والیبالی می شود

مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2012 لندن از جمعه 12 خردادماه در حالی در توکیو آغاز می شود که مردم ایران هنوز افتخارآفرینی های تیم ملی کشورمان در بازی های جام جهانی سال گذشته در توکیو را فراموش نکردند و ایران اسلامی بار دیگر به مدت 10 روز والیبالی خواهد شد.

مردم ورزش دوست کشورمان هنوز یاد و خاطره بازی های دلیرانه فرزندان والیبالی خود در دو رویداد مهم این رشته ورزشی در سال 90 (مسابقات والیبال قهرمانی آسیا) و (مسابقات والیبال جام جهانی)  فراموش نکردند.

مسابقات والیبال قهرمانی آسیا مهرماه سال گذشته با قهرمانی تیم ملی کشورمان در تهران برگزار شد. استقبال مردم از این رقابت ها به گونه ای بود که هنوز مسئولین فدراسیون جهانی این رشته ورزشی در نشست های بین المللی خود حضور بیش از 15 هزار علاقمند به ورزش والیبال در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران در دیدار نهایی را به عنوان مثال یادآوری می کنند.

همچنین دیدارهای افتخارآفرین تیم ملی والیبال در مسابقات جام جهانی ژاپن که آذرماه سال گذشته در توکیو برگزار شد، خاطره های خوش زیادی در ذهن مسئولین و مردم کشور بر جای گذاشته است.

به رغم اینکه اکثر دیدار های تیم ملی والیبال کشورمان در جام جهانی والیبال در ساعت پنج تا شش بامداد به وقت تهران آغاز می شد، اما این موضوع هم باعث نشد که مردم والیبال را فراموش کنند. بر اساس گزارش های منتشر شده دیدار های تیم ملی والیبال در آن زمان بیشترین بیننده را به خود اختصاص داده بود.  

این تاثیر به اندازه ای بود که حتی دکتر محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان کشورمان در دیدار با تیم ملی والیبال تاکید کرد " والیبال، ورزش نخست ایران در مدت حضور تیم ملی در مسابقات جام جهانی ژاپن بود."

حال بار دیگر تیم ملی راهی ژاپن شده است تا اقبال خود را برای کسب سهمیه المپیک بیازماید، اگر موفق به کسب شود که برای نخستین بار والیبال ایران راهی بازی های المپیک می شود.

رییس محترم جمهور نیز در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران سال 90 کشور تاکید کرد: المپیک 2012 لندن یکی از مهمترین میادین ورزشی است و بیگانگان نمی خواهند جوانان ایرانی در این رقابت ها سکوهای قهرمانی را فتح کنند.

دکتر "محمود احمدی نژاد" افزود: جوانان ما باید در این المپیک آرش وار ظاهر شوند و افتخارات بزرگ دیگری برای ایران اسلامی کسب کنند.

رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد که تیم ملی والیبال کشورمان نیز موفق به کسب سهمیه المپیک شود تا به جمع کاروان اعزامی افزوده شود.

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان نیز قبل از عزیمت به توکیو کسب مقام قهرمانی در مسابقات انتخابی المپیک 2012 لندن در ژاپن را سورپرایزی از طرف خود به ایرانیان مهمان نواز دانست.

خولیو ولاسکو  تاکید کرد امید زیادی به کسب سهمیه المپیک با عنوان قهرمانی در این رقابت ها دارم.

در سال 1384 وقتی محمدرضا داورزنی به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال انتخاب شد، اهدافی را برای این فدراسیون ترسیم کرد که در آن زمان بسیاری از کارشناسان این رشته ورزشی این اهداف را برای والیبال ایران دست نیافتنی می دانستند.

پس از سالها تلاش و برآورده شدن آرزوی دیرینه جامعه والیبال ایران یعنی قهرمانی در قاره کهن آسیا، مردان والیبال کشورمان برای حضور در المپیک 2012 دور خیز کرده اند تا با یاری ایزد منان و هدایت سرمربی کار بلدشان "خولیو ولاسکو" به هدف دوم دست پیدا کنند تا راه برای رسیدن به هدف سوم که حضور در لیگ جهانی است، هموار شود.

تا کنون حضور هشت کشورانگلیس (میزبان)، لهستان، روسیه، برزیل، تونس، ایالات متحده ، ایتالیا و آرژانتین در بازی های والیبال المپیک 2012 لندن نهایی شده است.

دو تیم از مسابقات انتخابی توکیو (قهرمان و بهترین تیم آسیایی)  و دو تیم نیز از مسابقات انتخابی آلمان و بلغارستان جواز حضور در سی امین دوره بازی های المپیک به دست خواهند آورد تا 12 تیم رقابت های المپیک مشخص شود.

از قاره آسیا پنج تیم ایران، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و چین در مسابقات انتخابی المپیک ژاپن شرکت می کنند و از دیگر قاره های جهان ونزوئلا، صربستان و پرتوریکو به انتخاب فدراسیون جهانی والیبال در این رقابت شرکت خواهند کرد.

علیرضا نادی، سید محمد موسوی عراقی، سعید معروف، سعید مصطفی وند، مهدی مهدوی، حمزه زرینی، فرهاد قائمی، پوریا فیاضی، علیرضا مباشری، امیر غفور، رضا قرا و فرهاد ظریف 12 مرد والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک توکیو است.

هفت دیدار تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات انتخابی المپیک 2012 لندن که از 12 خردادماه در توکیوی ژاپن برگزار می شود، به صورت زنده از برنامه "توپ و تور" شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

برنامه دیدار های تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت های انتخابی المپیک در توکیوی ژاپن به وقت تهران به شرح زیر است:

12 خرداد – ساعت 11:30: ایران – کره جنوبی

13 خرداد – ساعت 9:00: ایران – چین

14 و 15 خرداد استراحت

16 خرداد – ساعت 9:00: ایران – استرالیا

17 خرداد – ساعت6:30: ایران – پورتوریکو

18 خرداد – ساعت 6:30: ایران – ونزوئلا

19 خرداد استراحت

20 خرداد – ساعت6:30:ایران – صربستان

21 خرداد – ساعت 14:35:ایران – ژاپن

 

گزارش از: هادی افتخاری





ایران از دوازدهم خرداد بار دیگر والیبالی می شود  1
نظرات 1 + ارسال نظر
سعید شنبه 20 خرداد 1391 ساعت 08:33 http://http//google.com

جالب بود عزیز مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد