دوستدار علیرضا نادی

وبلاگی برای علیرضا نادی کاپیتان شایسته تیم ملی و والیبال ایران

دوستدار علیرضا نادی

وبلاگی برای علیرضا نادی کاپیتان شایسته تیم ملی و والیبال ایران

ولاسکو را باید حفظ کرد

علی نادی، دفاع وسط تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات لیگ برتر امسال در ترکیب والیبال شهرداری ارومیه حضوردارد.

 

علی نادی، کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگاران ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود:  مدت زمان زیادی است که تمرینات آماده سازی تیم ارومیه شروع شده است و خوشبختانه از نظر هماهنگی به وضعیت مطلوب دست یافته ایم. تنها کمبود ما برای رسیدن به آرایش تیمی لازم بازی تدارکاتی بود.

 وی درخصوص چگونگی انتخاب ارومیه به عنوان تیمی که امسال درآن بازی کند، گفت: باتوجه به آنکه ازسوی باشگاه کاله آمل که فصل گذشته با آنها به عنوان قهرمانی رسیده بودیم پیشنهادی برای امسال نداشتم، با تیم شهرداری ارومیه قراردادهمکاری بستم خوشبختانه هم مشکل خاصی احساس نمی شود.

*تقسیم بندی بازیکنان وحساسیت دیدارها

دفاع وسط تیم والیبال شهرداری ارومیه در ادامه اظهار داشت: به نظرمن لیگ برتر والیبال امسال نسبت به سال گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار است، بازیکنان صاحب نام وقدرتمند تاحدودی به صورت مساوی میان تیمها تقسیم وپخش شده اند ازاین امر حاکی از بالارفتن قدرت تیمها وسخت تر شدن مسابقات است به طور مثال شاهدیم که برخی از قدیمی های تیم پیکان دوباره به این ترکیب پیوسته اند، تیمهای مثل ورامی، ارومیه، سایپا، پیشگامان کویر یزدهم جزومدعیان محسوب می شوند.

*باولاسکو درلیگ جهانی بهتر نتیجه می گیریم
کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان درخصوص حضور ولاسکو درکنار تیم ایران گفت: به نظر من مسئولان فدراسیون و مکان ورزش باید نهایت تلاش خودرا برای حفظ ولاسکو بکارگیرند، مااگر بااین سرمربی درلیگ جهانی شرکت کنیم به طور قطع نتایج خوبی کسب خواهیم کرد زیرا وی از تجربه بسیار بالایی برخوردار است ومی تواند نقش مؤثری درعملکرد ملی پوشان داشته باشد.

نادی تصریح کرد: ولاسکو در طول مدت حضورش درایران تاکنون تأثیر بسیار زیادی در والیبال کشورمان و رشد آن داشته امیدواریم درخصوص تمدید قرارداد با این مربی صاحب نام مشکلی پیش نیاید.

*تیم ملی ب باید تقویت شود

وی یادآورشد: حال ما به مسابقات لیگ جهانی صعود کرده ایم درحال حاضرمسئولان باید نسبت به تقویت تیم ملی ب اقدامات لازم را انجام دهند چون ازاین پس درطول فصل برگزاری مسابقات لیگ جهانی ملی پوشان ترکیب تیم ملی الف درگیر لیگ جهانی هستند به همین دلیل تیم ملی  ب باید در رویدادهایی مثل کاپ آسیا، جام ملتها و... شرکت کند تکرار عناوین گذشته دراین رقابت ها مستلزم تقویت فنی تیم ملی ب است.

والیبال ورزش اول ایران می شود

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران حضور در لیگ جهانی را زمینه ای برای جهشی بزرگ می داند و از هم اکنون روزی را می بیند که والیبال ورزش اول ایران شده است.




به گزارش ایرنا، صعود تاریخی تیم ملی ایران به لیگ جهانی والیبال توجه رسانه ها و علاقه مندان به ورزش را به این رشته ورزشی چند برابر کرده است. این شرایط کاپیتان تیم ملی را به آینده این رشته بسیار امیدوار کرده است.

علیرضا نادی گفت و گوی مبسوطی با خبرگزاری ایرنا درباره والیبال ایران و شرایط خودش انجام داده است که در زیر می خوانید:

** عملکرد فدراسیون و تیم ملی بسیار عالی بود

نادی گفت: قهرمانی در آسیا و صعود به المپیک و لیگ جهانی سه هدف بزرگ تیم ملی والیبال در یک سال گذشته بوده است. از این میان به دو هدف دست یافتیم. در رقابت های انتخابی المپیک هم فقط با فاصله یک ست نسبت به استرالیا از صعود به این رقابت ها باز ماندیم. در مجموع به نظر من عملکرد فدراسیون و تیم ملی در این مدت بسیار عالی بود.

وی درباره حضور در لیگ جهانی اظهار داشت: همه اهمیت این رقابت ها را می دانند. با شرکت در این رقابت ها والیبال ایران شناخته شده تر می شود و فرصتی برای بازیکنان فراهم می شود که خود را نشان دهند تا از لیگ های معتبر خارجی پیشنهاد داشته باشند.

کاپیتان تیم ملی والیبال گفت: اعتبار لیگ جهانی در والیبال دنیا به مراتب بیشتر از بازی های المپیک است. لیگ جهانی هر سال برگزار می شود و مسابقات آن بسیار سخت است و کیفیت بسیار بالایی دارد.

**والیبال ورزش اول ایران می شود

نادی گفت: والیبال ایران در سال پیش رو جهش بزرگی در سطح جهانی در پیش دارد. حضور در لیگ جهانی و حضور اسپانسرهای بزرگ در ایران می تواند باعث پیشرفت زیادی از نظر اقتصادی در والیبال ایران شود.

وی افزود: طرفداران این رشته نیز در کشور زیاد شده است و من روزی را می بینم که والیبال ورزش اول ایران شود. مردم این ورزش را دوست دارند و پتانسیل این را هم دارد که هم ردیف کشتی و فوتبال مورد توجه قرار گیرد.

** اگر فرسوده نشویم نتیجه می گیریم

بازیکن سرعتی زن تیم ملی والیبال ایران گفت: ایران بهترین تیم آسیاست و مطمئنم که توانایی حضور مداوم در لیگ جهانی را داریم و به علاوه از تمام تیم های آسیایی در تاریخ این مسابقات بهتر نتیجه می گیریم.

وی افزود: البته نتیجه گرفتن تیم ملی بستگی به حل برخی مشکلات نیز دارد. باید مشکلاتی مثل خروجی بازیکنان و بازی های تدارکاتی بین المللی حل شود تا با شرایط بهتری در رقابت های برون مرزی شرکت کنیم.

نادی گفت: بیشتر سفرهای تیم ملی به کشورهای دیگر با پرواز از طریق چند کشور انجام می شود. امیدوارم مشکل سفرهای طولانی مدت و پروازهای بد تیم ملی حل شود چون این شرایط بازیکنان را خسته می کند.

** در بازی با ژاپن نفس کشیدن سخت بود

کاپیتان تیم ملی والیبال گفت: والیبال ایران هنوز امکانات لازم را برای مسابقاتی مثل لیگ جهانی ندارد. نخستین موضوعی که باید حل شود پخش مستقیم مسابقات در کشورهای مختلف است. صدا و سیما باید مسئله پخش مستقیم مسابقات در کشورهای خارجی را حل کند. از سوی دیگر باید زمینه پخش مسابقات ایران در کشورهای دیگر هم فراهم شود.

وی درباره سالن دوازده هزارنفری آزادی گفت: این سالن در سطح والیبال جهان نیست. سیستم نور و تهویه این سالن مشکل دارد. در بازی با ژاپن به دلیل ازدحام جمعیت نفس کشیدن برای ما بسیار سخت بود. در مجموع این سالن برای والیبال نیست.

نادی تاکید کرد: امیدوارم با حضور ما در لیگ جهانی مسئولین به کشورهایی مثل چین، کره و ژاپن بروند تا ببینند این کشورهای آسیایی چه امکانات و سالن هایی دارند. ما هم باید مثل کشورهای دیگر سالنی مخصوص والیبال و در سطح اول بین المللی داشته باشیم.

** اگر قرار بود قهرمان آسیا شویم قبل از ولاسکو هم می شدیم

کاپیتان تیم ملی درباره تاثیر حضور خولیو ولاسکو در والیبال ایران گفت: با حضور این مربی ما قهرمان آسیا شدیم و به لیگ جهانی رفتیم. درست است که پیش از این هم بازی های خیلی خوبی می کردیم و از تیم های قدرتمند آسیا بودیم اما حتما ولاسکو تاثیری گذاشته است که برای نخستین بار به این اهداف رسیده ایم.

وی اظهار داشت: ولاسکو یک مربی بزرگ حرفه ای و بین المللی است و با حضور او توانستیم بازی های دوستانه ای که تا به حال برای ما سابقه نداشته است برگزار کنیم. درست است که والیبال ایران پیشرفت کرده است اما این دعوت ها به دلیل حضور ولاسکو است.

** مربیان دنیا با ولاسکو عکس یادگاری می گیرند

نادی گفت: ولاسکو شناسنامه بزرگی در والیبال دنیا دارد و همه او را می شناسند. زمانی که ما به کشورهای دیگر می رویم مربیان تیم های ملی با او عکس یادگاری می گیرند. یک بار مربی تیم ملی آلمان به او گفت زمانی که من بچه بودم بازی های شما را در لیگ جهانی و المپیک تماشا می کردم.

وی تاکید کرد: این مسائل ارزش دارد و باید چنین آدمی را برای والیبال کشورمان حفظ کنیم.

** ولاسکو تکراری شده است

کاپیتان تیم ملی والیبال گفت: زمانی که ولاسکو تازه به ایران آمده بود همه می گفتند که بهترین مربی جهان آمده است اما کم کم حضور او برای همه تکراری شد. متاسفانه این ویژگی ما ایرانی هاست.

وی تاکید کرد: نظیر همین برخوردی که با ولاسکو می شود پیش از این با پارک کی وون و زوران گائیچ هم شد. الان با کارلوس کی روش هم به خاطر یک باخت همین برخوردها می شود. زمانی که یک مربی خارجی می آید می گوییم که مربی بزرگی است اما به تدریج از او انتقاد می کنیم. چرا؟ چون تکراری شده است؟

** قدرت تیم ملی را به ضعف حریفان ربط می دهند

نادی گفت: وقتی تیم ملی مصر را در کشورش بردیم برخی افراد در تلویزیون گفتند که مصر انگیزه ای برای لیگ جهانی ندارد. این چه حرفی است که یک نفر به عنوان کارشناس والیبال می زند؟ مگر می شود یک تیم بخواهد شکست بخورد آن هم در زمین خودش؟

وی افزود: وقتی ژاپن را بردیم گفتند که این تیم همه بازیکنانش را به ایران نیاورده است. سوال من این است که ژاپن چه بازیکنی را با خود نیاورده بود؟ اگر اوسامی عوض شده بود در تیم ما هم امیر حسینی تغییر کرده بود. اگر تغییر پاسور این همه تاثیر داشته باشد پاسور قهرمانی آسیای ما هم عوض شده بود.

نادی تاکید کرد: ما در سطح آسیا و جهان قدرتمند شده این اما متاسفانه می گویند که حریفان ما ضعیف شده اند.

** لیگ فوتبال ایران ارزش نگاه کردن ندارد

کاپیتان تیم ملی والیبال گفت: زمانی که بازی های لیگ برتر فوتبال را نگاه می کنم بعد از چند دقیقه خسته می شوم و شبکه را عوض می کنم چون بازی ها در حدی نیست که وقتی برای تماشای آنها بگذاریم.

وی ادامه داد: پولی که در فوتبال ایران وجود دارد با کیفیت آن برابری نمی کند. البته من مخالف پول گرفتن ورزشکاران نیستم. اگر فوتبالیست ها قراردادهای سنگین می بندند حتما حقشان است و نوش جانشان.

نادی تاکید کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم فوتبال در دنیا ورزشی تجاری و بزرگ است. پول زیادی در فوتبال به این دلیل وجود دارد که این ورزش پردرآمد است و هزینه های صرف شده را باز می گرداند.

وی خطاب به فوتبالیست ها گفت: باید کیفیت بازی های خود را بالا ببرید تا مسائلی که درباره قراردادهای شما مطرح می شود پایان یابد.

** پیشنهادی از کاله نداشتم

بازیکن جدید تیم شهرداری ارومیه گفت: پس از پایان رقابت های فصل گذشته لیگ برتر پیشنهادی از کاله آمل نداشتم و از میان باشگاه های پیکان، شهرداری و چند باشگاه دیگر ارومیه را برای ادامه والیبال خود انتخاب کردم.

وی افزود: پیش از این در کنار چند بازیکن شهرداری بازی کرده ام و از نظر فنی در کنار این ترکیب راحت ترم به این دلیل این تیم را انتخاب کردم. به علاوه خاطرات خوبی از قهرمانی در کاپ آسیا در ارومیه دارم. علاقه مردم این شهر به والیبال نیز تاثیر زیادی در این انتخاب گذاشت.

نادی گفت: من کارم را در کاله تمام کردم و وظیفه ای که روی دوشم بود را به نحو احسن انجام دادم. امیدوارم همان خاطرات را در ارومیه هم تکرار کنم.

** پیشکسوتان باید برای موفقیت ما کمک کنند

وی درباره انتقادات برخی از پیشکسوتان والیبال ارومیه درباره انتخاب یک سرمربی خارجی برای تیم شهرداری گفت: من نمی توانم درباره مربی نظری بدهم چون در حیطه وظایفم نیست. البته شناختی هم از دراگان جورجویچ ندارم. به نظر من اگر قرار باشد شهرداری نتایج خوبی بگیرد باید همه پیشکسوتان متحد شوند.

بازیکن تیم شهرداری ارومیه افزود: اینکه یک نفر در یک تیم سمتی نداشته باشد نباید دلیل شود که آن فرد شروع به انتقاد کند. شهرداری متعلق به مردم و پیشکسوتان ارومیه است و ما هم به عنوان بازیکن برای رسیدن به هدفی آمده ایم که انتظار کمک همه را داریم.

** مبلغ پیشنهادهای خارجی پایین است

بازیکن تیم ملی والیبال ایران درباره احتمال حضور در باشگاه های خارجی گفت: در سال های گذشته پیشنهادهایی از کشورهای مختلف داشتم اما مبلغ این پیشنهادها کمتر از قراردادهای باشگاه های ایرانی است.

وی افزود: خیلی دوست دارم که در ایران بمانم اما اگر پیشنهاد خوبی از کشورهای دیگر داشته باشم هم بد نیست که در لیگ های خارجی بازی کنم.

** بازیکنان ایران دیده نمی شوند

کاپیتان تیم ملی درباره علت عدم حضور بازیکنان والیبال ایران در تیم های خارجی گفت: این امر دلایل زیادی دارد اما مهمترین موضوع دیده نشدن بازیکنان و نبودن مدیر برنامه های حرفه ای است.

وی ادامه داد: تیم ملی والیبال ایران بازی های بین المللی کمی دارد و از سوی دیگر بازی های ما در کشورهای مختلف پخش نمی شود. نداشتن مدیر برنامه های حرفه ای هم باعث می شود پیشنهادهای خوبی به ما داده نشود.

گفت و گو از : محمد حسین آجورلو