دوستدار علیرضا نادی

وبلاگی برای علیرضا نادی کاپیتان شایسته تیم ملی و والیبال ایران

دوستدار علیرضا نادی

وبلاگی برای علیرضا نادی کاپیتان شایسته تیم ملی و والیبال ایران

استحقاق ایران حضور در جمع 8 تیم برتر جهان است

بهنام محمودی که یکی از گزینه‌های مربیگری تیم ملی والیبال ایران محسوب می شود و در نشست خبری سیلوانو پرندی هم حاضر بود در خصوص گزینه‌های مدنظر فدراسیون صحبت‌هایی را با روابط عمومی فدراسیون والیبال انجام داده است که در زیر متن کامل آن را می‌خوانیم:

* نظرتان راجع‌به گزینه‌های مدنظر فدراسیون (پرندی و ولاسکو) چیست؟

ولاسکو و پرندی گزینه‌ های بسیار خوبی هستند. ولاسکو از نظر روحی روانی بهتر با بازیکنان کار می‌کند و زمانی در ایتالیا با وی صحبت کرده ام و آشنایی نسبی با نحوه کارکردن این مربی سرشناس دارم؛. وی را در جهان والیبال به عنوان معمار طراحی روحی روانی بازیکنان می‌شناسند. پرندی مربی بزرگ و با سابقه‌ای است و در اجرای تکنیک و تاکتیک بسیار قهار عمل می‌کند.

 

* گائیچ را چه طور دیدید و می بینید؟

گائیچ مربی خوبی است، اما من معتقدم مربی تیم ملی باید از ایتالیا انتخاب شود. چون این کشور لیگ حرفه‌ای دارد و می‌توانیم در آینده از این موضوع استفاده کنیم و با فدراسیون ایتالیا روابط حسنه برقرار کنیم.

لیگ صربستان(کشور گائیچ) ضعیف شده است و تیم ملی‌اش هم شرایط خوبی ندارد و به همین دلیل بیشتر بازیکنانش در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند. مربیان ایتالیایی همیشه در بورس برترین‌های والیبال هستند و ایده‌های نو به این رشته ورزشی ارائه می‌دهند و این یک برتری نسبت به سایر مربیان است.

 

* باب حضور بازیکن و مربی ایتالیایی به ایران باز شده است؛ این امر چه اهمیتی والیبال ایران دارد؟

اگر بتوانیم از کشورهای صاحب نام والیبال بهره ببریم قطعاً در آینده سود خواهیم کرد. هر چند تیم ملی ایتالیا کمی نسبت به سال‌های گذشته افت کرده است، اما همچنان لیگ پویایی دارد و بازیکنان و تیم‌های این کشور با سیستم خاصی بازی می‌کند.

ایتالیای‌ها می‌خواهند حرف اول را در دنیا بزنند و برای رسیدن به این هدف خود کارهای خوبی را آغاز کرده‌اند و لیگ فوق‌العاده حرفه‌ای دارند. توپ، تور، سالن و مربیان حرفه‌ای دارند و به خوبی حریفان را آنالیز می‌کنند و در مجموع ساختار خاصی دارند.

 

* شرایط تیم‌های ملی والیبال نوجوانان و جوانان را چطور ارزیابی می‌کنی؟

فدراسیون بهتر می‌داند که والیبال ایران نیاز به یک انقلاب اساسی دارد. افرادی که قوی و دلسوز هستند باید وارد این رشته بشوند. مسئولان فدراسیون والیبال منتظر هستند تا تکلیف سرمربی ایتالیایی مشخص شود و سپس به کمک وی مربی جوانان و نوجوانان را مشخص کنند تا بر سیستم و نحوه تمرین ملی‌پوشان رده نوجوانان و جوانان نظارت کند تا آنها در آینده به راحتی بتوانند به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا کنند.

 

* صحبت پایانی...

امیدوارم به آنچه مستحق هستیم برسیم؛ استحقاق ایران حضور در جمع 8 تیم برتر جهان است و این لازم به همکاری و همدلی دارد. این موضوع که مربیان برتر جهان حاضر هستند به ایران بیایند نشان از تلاش گذشتگان و نسل‌های قبلی دارد و راه آنها باید ادامه پیدا کند.

لیگ برتر والیبال مردان

هفته دوم لیگ برتر والیبال مردان امروز با برگزاری هشت دیدار انجام شد و در مهمترین بازی‌ها تیم‌داماش ارتعاشات صنعتی را شکست داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در چارچوب هفته دوم لیگ برتر والیبال،(چهارشنبه) شانزده تیم در قالب هشت دیدار به مصاف هم رفتند و در مهمترین بازی‌ها تیم پرستاره داماش گیلان، ارتعاشات صنعتی را در سه گیم متوالی با امتیازهای 25 بر 16، 25 بر 22، 25 بر 20 مغلوب کرد.

به امید قهرمانی

پیروزی والیبال داماش گیلان مقابل ارتعاشات صنعتی تهران

تیم والیبال داماش گیلان در نخستین میزبانی این فصل در رشت برابر ارتعاشات صنعتی تهران به برتری رسید.


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تیم والیبال داماش گیلان در دومین دیدار دور برگشت لیگ برتر والیبال بزرگسالان کشور عصر امروز با حمایت پرشور هوادارانش در سالن کارگران رشت با نتیجه سه بر صفر ارتعاشات صنعتی تهران را شکست داد.
تیم والیبال داماش گیلان این نتیجه و کسب 13 امتیاز در مکان سوم جدول گروه نخست قرار گرفت.
سرمربی تیم والیبال داماش گیلان با قدردانی از تماشاگران این تیم به خبرنگاران گفت: سرمایه هر تیمی تماشاگرانش است و ما امروز با یک بازی خوب توانستیم مزد زحمات آنها را بدهیم.
حسین معدنی با اشاره به اینکه بیشتر بازیکنان داماش ملی‌پوش هستند، افزود: شرکت در تورنمنت‌های جهانی و بین‌المللی بازیکنانم را خسته کرده و هنوز به هماهنگی کامل نرسیدیم که بازی به بازی بهتر می‌شویم.
وی درباره دیدار تیم‌های والیبال داماش گیلان و ارتعاشات صنعتی تهران بیان داشت: بازی خوبی بود و هر دو تیم نیز خوب ظاهر شدند.
معدنی ادامه داد: بیشتر بازیکنان تیم والیبال داماش گیلان ملی‌پوش هستند و آنها به دلیل حضور در اردوهای تیم ملی، انرژی زیادی صرف کردند.
وی با ابراز خرسندی از تشویق‌های مکرر طرفداران تیم والیبال داماش گیلان، خاطرنشان کرد: سخن برخی جراید و رسانه‌های محلی مبنی بر اصرار بازیکنان ملی‌پوش این تیم به انجام بازی‌های خانگی داماش در تهران کذب است.
سرمربی تیم والیبال داماش گیلان اضافه کرد: این حرف‌ها شایعه است که بازیکنان درخواست کنند بازی‌های خانگی تیم والیبال داماش گیلان در تهران برگزار شود.
سرمربی تیم والیبال ارتعاشات صنعتی نیز در این گفت‌وگو دلیل باخت تیمش را قدرت بالای داماش دانست و اظهار داشت: این تیم با مهره‌های بسیار قوی که دارد اگر قهرمان لیگ نشود باید کادر فنی داماش را جریمه کرد.
علی نقدی حضور پرشور تماشاگران گیلانی داماش را یکی دیگر از دلایل پیروزی این تیم دانست و افزود: تیم خصوصی مانند ارتعاشات صنعتی در تهران افسوس حضور تماشاگران را می‌خورد و از این نظر بسیار متضرر شده است.
وی ادامه داد: ما بازیکنان جوان زیادی داریم که در این دیدار نیز حضور داشتند ولی بیشتر بازیکنان تیم والیبال داماش گیلان، ملی‌پوش و باتجربه هستند.
سرمربی تیم والیبال ارتعاشات صنعتی تهران خاطرنشان کرد: می‌دانستیم که بازی سختی را باید برابر تیم والیبال داماش گیلان برگزار کنیم ولی چنین نتیجه و باختی را پیش‌بینی نمی‌کردیم.