دوستدار علیرضا نادی

وبلاگی برای علیرضا نادی کاپیتان شایسته تیم ملی و والیبال ایران

دوستدار علیرضا نادی

وبلاگی برای علیرضا نادی کاپیتان شایسته تیم ملی و والیبال ایران

معدنی: بازیکنان باتجربه داماش در لحظات حساس برتر از حریف بودند

سرمربی تیم والیبال داماش گیلان گفت: بازیکنان باتجربه ما در بازی مقابل بانک کشاورزی در لحظات حساس توانستند نتیجه را به سود خود رقم بزنند.




حسین معدنی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا»، درخصوص بازی روز گذشته برابر بانک کشاورزی و برتری برابر این تیم اظهار داشت: بازی سختی بود و تیم حریف با استفاده از قدرت جوانی خود شرایط سختی را برای ما ایجاد کرده بود و تا آخرین لحظه برای پیروزی جنگید.
وی با بیان اینکه بازیکنان باتجربه داماش در لحظات حساس توانستند نتیجه را به سود خود رقم بزنند، ادامه داد: شرایط خوبی داریم و برابر تمام حریفان با تمام قوا بازی خواهیم کرد.
سرمربی تیم والیبال داماش گیلان درخصوص برگزاری تمرین و مسابقات این تیم در تهران عنوان کرد: ما دوست داریم تمرین و مسابقات را در گیلان و برابر تماشاگران پرشور گیلانی برگزار کنیم، اما با توجه به اینکه سالن استانداردی در این آنجا وجود ندارد، مجبور هستیم در تهران میزبان حریفان باشیم. مسئولان استانی قول داده‌اند تا در نیم فصل دوم این مشکل را برطرف کنند.
تیم والیبال داماش گیلان در دومین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های ایران موفق شد با نتیجه 3 بر صفر بانک کشاورزی را شکست دهد.

مصاحبه با علیرضا نادی

این مصاحبه شاید جدید نباشه ولی خوندنش خالی از لطف نیست


کاپیتان تیم ملی والیبال بزرگسالان و داماش گیلان با حضور در دفتر خبر گزاری دانشجویان ایران-منطقه خزر با اشاره به رشد چشمگیر والیبال ایران در چند سال اخیر از داماش گیلان به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر والیبال یاد کرد.

علیرضانادی در حاشیه حضورش در خبرگزاری ایسنا آغاز موفقیتهای والیبال ایران را پس از رقابتهای جوانان آسیا در سال 1998 به میزبانی تهران دانست و اظهار داشت: پس از قهرمانی تیم ملی جوانان در آن رقابتها که نخستین مدال تیم ملی جوانان در سطح بین المللی به شمار می رفت اسکلت اصلی تیم ملی بزرگسالان فعلی شکل گرفت،در آن زمان مصطفی کارخانه تیم خوبی بسته بود که بهترین دوران والیبال ایران نیز در همین مسابقات رقم خورد.

وی افزود: با برنامه ریزی منسجم داورزنی در راس فدرایسیون یک برنامه بلند مدت در دستور کار قرار گرفته است که هدف آن کسب موفقیت در بازیهای آسیایی گوانجو خواهد بود،بدین منظور استارت اصلی از یک سال و نیم اخیر زده شد که با تمربیات فشرده، سفرهای تدارکاتی زیاد و دیدارهای دوستانه با تیم های اروپایی توانستیم علاوه بر صعود به فینال جام ملتهای آسیا به جام جهانی ایتالیا نیز صعود کنیم که اطمینان دارم سال آینده با شکست ژاپن درآسیایی گوانجو قهرمان خواهیم شد.

 

نادیبا تمجید از عملکرد زوران گائیچ سر مربی صربستانی اسبق تیم ملی عنوان کرد:مهمترین اقدام گائیچ جوانگرایی در تیم ملی بزرگسالان بود که با تغییر نسل ملی پوشان دگرگونی مثبتی در تیم ملی والیبال ایجاد کرد که همین تغییرات به بهترین نحو برای والیبال ایران جواب داد،در این چند سال با مربیان خارجی زیادی نظیر گائیچ،پارک کی وون و بوگانیکف کار کرده ام ولی عملکرد مصطفی کارخانه به عنوان یک مربی قوی که حاشیه ها را به خوبی جمع می کند برایم ارزشمند بود،ضمن اینکه حسین معدنی در راس کادر فنی تیم ملی مربی است که با تمام انرژی در تمرینات حاضر می شود و بر خلاف بسیاری از مربیان دیگر والیبال دغدغه زندگی اش صرفا به این ورزش محدود است و شغل دیگری ندارد که این مسئله برایم بسیار بااهمیت است.

علیرضانادی  در ادامه با اشاره به حضور تیم ملی در رقابتهای اخیر جام کنفدراسیونها در ژاپن متذکر شد: جام کنفدراسیونها مهمترین تورنمنت جهانی والیبال است که بهترینهای قاره های مختلف در آن حضور دارند، ما در این رقابتها یک برد و چهار باخت کسب کردیم که در صورت برگزاری بازیهای تدارکاتی بیشتر می توانستیم با حداقل سه برد به کادر خود پایان دهیم، مقابل لهستان که قهرمان اروپا بود در گیم سوم تنها یک امتیاز برای برتری لازم داشتیم ولی ضعف در نداشتن بازی تدارکاتی و اعتماد به نفس لازم موجب شد تا بازیکنان ایرانی از کارآیی لازم در این مواقع بی بهره شوند و به راحتی آن گیم را به لهستان واگذار کردیم همین طور در دیدار با کوبا و ژاپن در عین شایستگی از رسیدن به پبروزی باز ماندیم.

کاپیتان تیم ملی والیبال ادامه داد: باید با تیم های بزرگ و صاحب سبک والیبال دنیا بیشتر بازی کنیم،اسپانیا و لهستان از ایران برای بازی دوستانه دعوت کرده اند که برای پیشرفت سطح والیبال باید به این دعوت جواب مثبت بدهیم والیبال ایران لیاقت حضور در جمع 10 تیم برتر جهان را داراست از این پس باید اردوهای برون مرزیمان در سطح جهانی مثل تیم هایی نظیر ایتالیا باشد مسوولان فدراسیون تا کنون در این سطح تلاش کرده اند و در گذشته ارودهایی در بلغارستان وصربستان داشتیم و حتی فینال لیگ جهانی والیبال مابین برزیل و صربستان را از نزدیک تماشا کردیم.

وی متذکر شد: با نتایج قابل قبول اخیر توقعات مردم از والیبال بالا رفته است،تیم ملی والیبال باید از مرحله گروهی جام جهانی ایتالیا در سال آینده صعود کند تا در مسیر این پیشرفت حرکت کنیم،هرچند کاپیتانی تیم ملی در کنار افتخار بزرگش مسوولیت سنگینی بر عهده ام گذاشته است تا والیبال ایران را در سطح اول جهان مطرح کنیم.

کاپیتان تیم ملی والیبال که خود را از طرفداران پر و پا قرص سایت ایسنا می داند در ادامه به استقبال مردم از والیبال و بسکتبال در چند سال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون استقبال عموم از والیبال و بسکتبال با توجه به موفقیتهای اخیرشان و برگزاری حرفه ای لیگ بیشتر از گذشته است ولی به هر ترتیب چیزی که قابل انکار نخواهد بود محبوبیت بیشتر فوتبال به دلیل همه گیر و جهانی بودن آن است، حتی خودم در موقع استراحت ترجیح می دهم به دیدن بازیهای فوتبال اروپایی بپردازم که با وجود دید بیشتر نسبت به والیبال این قضیه غیر قابل انکار است.

علیرضانادی که از سال 76 به همراه تیم ملی نوجوانان در جام جهانی تهران به والیبال ایران معرفی شد در خصوص حضورش در تیم داماش گیلان در لیگ برتر والیبال عنوان کرد: حضور در والیبال رشت و تیم داماش برایم ریسک محسوب نمی شد چرا که از این حضور هدف قهرمانی در لیگ برتر را جستجو کردم، هم اکنون از شانس بسیار بالایی برای رسیدن به این عنوان بر خورداریم که با برخورداری از حمایت تماشاگران و کادر فنی و مدیریتی بسیار قوی می توانیم به قهرمانی برسیم، هر چند در این راه نباید اسیر اتفاقات ناخواسته ای نظیر داوری، میزبانی در استانهای دیگر و حاشیه های پیرامون آن شویم.

وی یادآور شد: قهرمانی بر لیگ برتر والیبال به همراه داماش کار سختی نیست چون از حمایت یکپارچه تماشاگران گیلانی بر خورداریم که با تشویق خود در دیدارهای خانگی علاوه بر بالا بردن شرایط روحی بازیکنان داماش حتی بر عملکرد تیم های حریف هم تاثیر می گذارند و در واقع با حمایت همین هواداران توانستیم تیم های مدعی نظیر سایپا و پتروشیمی را در رشت مغلوب کنیم، زمانی که در پیکان حضور داشتم از این بابت در مضیقه بودیم و حتی در دیدار با نماینده قزوین در تهران با وجود میزبانی به مانند یک تیم میهمان تصور می شدیم.

نادی در خصوص تیم های مدعی قهرمانی لیگ برتر گفت:لیگ برتر امسال بسیار فشرده خواهد بود تا کنون اکثر دیدارها به گیم پنجم کشیده شد که نشان از نزدیکی سطح فنی تیم ها دارد در مجموع هشت تیمی که به مرحله پلی آف صعود کنند مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر خواهند بود و نمی توان از هم اکنون بر روی تیبم خاصی تمرکز کرد ولی به هر حال داماش گیلان حداقل در جمع سه تیم اول قرار می گیرد و تصور می کنم جدال اصلی درراه کسب قهرمانی را با تیم پیکان داشته باشیم.

وی در خصوص بازیکنان خارجی در لیگ والیبال ایران تصریح کرد: والیبالیست خارجی که به لیگ ایران می آید باید حداقل یک سر و گردن از بازیکنان طراز اول ایرانی بالاتر باشد که در این صورت شاهد کیفیت بالاتری در لیگ برتر خواهیم بود،تیمهای والیبال ایران در صورت جذب بازیکن خارجی باید به والیبالیستهایی توجه کنند که در تیمهای ملی کشورشان بازی کنند چرا که بازیکن پایین تر از این سطح فایده ای برای لیگ برتر والیبال در پی نخواهد داشت.

کاپیتان 29 ساله تیم ملی والیبال و داماش با اشاره به سطح کیفی لیگ برتر والیبال اذعان کرد: نمی توانیم به طور صد در صد مدعی شویم که لیگی حرفه ای داریم ولی در حال نزدیک شدن به این سطح هستیم که حداقل نشانه آن برگزاری منظم لیگ برتر است،در مجموع از لحاظ کیفیت برگزاری، وضعیت سالنها و مبالغ قرار دادی بازیکنان بسیار پایینتر از لیگ های اروپایی هستیم ولی از لحاظ نظم، جذابیت و سطح بازیها بدون شک بازیکنان ایرانی چیزی از والیبالیست های اوپایی کم ندارند، فقط باید اسپانسرها را بیشتر به این سمت سوق دهیم که با توجه به جذابیت بالای والیبال قابل دسترسی است.

علیرضا نادی با تمجید از تماشاگران والیبال گیلان افزود: تماشاگران والیبال گیلان یکی از با فرهنگ ترین های ایران به شمار می روند که در هنگام مسابقات داماش ضمن تشویق تیم خود هیچ حرف رکیکی از جانبشان شنیده نمی شود،در این خصوص تیم های حریف نیز اذعان دارند در صورتی که در برخی شهرستانها نظیر گنبد و بابل چنین فرهنگی وجود ندارد و تیمهای میهمان از بابت شرایط میزبانی تماشاگران ناراضی هستند.

کاپیتان تیم ملی والیبال بزرگسالان در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان خداحافظی اش از تیم ملی خاطر نشان کرد: سقف والیبالم تا زمانی است که از این ورزش لذت ببرم،هم اکنون بابک مظفری با 40 سال سن در لیگ برتر والیبال بازی می کند، خودم هم تا هنگامی که از این ورزش لذت ببرم و از بردها خوشحال و از باختهای والیبال ناراحت شوم بازی خواهم کرد در برهه فعلی شرایط خوبی در داماش دارم و با وجود چند پیشنهاد خارجی به دلیل دستمزد کمتری که در سایر کشورها نسبت به ایران پرداخت می شود و مسایل عاطفی بازیکنان ایرانی در لیگ ایران حضور دارم، هر چند برای سال آینده تصمیم نگرفته ام و علاقه دارم در بهترین شرایط با دنیای قهرمانی خداحافظی کنم.

حسین معدنی : تا یکماه دیگر تیم والیبال داماش گیلان کامل می شود

حسین معدنی سرمربی تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران در بازی های آسیایی گوانگجو پس از بازگشت از این بازی ها به تمرینات تیم داماش گیلان بازگشت و اداره فنی این تیم را بار دیگر در دست گرفت . حسین معدنی در همین رابطه گفت : بازیکنان داماش که در عضویت تیم ملی بودند نیز به تمرینات پیوسته اند . حسین معدنی در خصوص بازی های لیگ برتر والیبال ایران گفت : ما اولین بازی خود را در برابر تیم ارتعاشات صنعتی ایران در روز پنجشنبه همین هفته در خانه والیبال تهران برگزار خواهیم کرد و تلاش داریم تا از روز اول با قدرت در برابر همه حریفان خود ظاهر شویم.
حسین معدنی در باره نفرات تیم و تکمیل شدن تیم داماش گیلان گفت : ما اکنون در مقایسه با تیم های دیگر حاضر در لیگ برتر یک تیم کامل نیستیم زیرا ما باید در مجموع شانزده بازیکن داشته باشیم اما در هفته نخست دیدارها با یازده بازیکن پا به مسابقات می گذاریم و روشن است از این نظر دارای ضعف هستیم .
معدنی ادامه داد : البته باشگاه داماش و ما در حال مذاکره با چند بازیکن خارجی هستیم تا نفرات خود را تکمیل کنیم و انتظار داریم تا حداکثر ظرف یکماه تیم ما از نظر نفرات تیمی و تعداد بازیکنان کامل شوند .

 

حسین معدنی سرمربی تیم داماش گیلان در خصوص بازیکنان ملی پوش داماش گیلان افزود : این بازیکنان همه به جمع ما برای تمرینات منظم پیوسته اند و البته در بین آن ها برخی هم مصدوم هستند که کادر پزشکی تلاش دارد تا با رفع مصدومیت ها همه را برای بازی ها آماده کند ، در عین حال به هر حال برخی از بازیکنان به دلیل استمرار حضور در تمرینات تیم ملی و بازی های گوانگجو با خستگی روحی مواجه هستند که این طبیعی است اما ما نهایت تلاش خود را انجام می دهیم تا تیم برای حضوری قدرتمندانه در لیگ برتر به مرز آمادگی کامل برسد .
معدنی در خصوص ادامه همکاری اش با تیم ملی والیبال گفت : قرارداد من با فدراسیون والیبال تا پایان بازی های آسیایی گونگجو بوده است و این قرارداد اکنون پایان یافته است و تا پس پایان لیگ جاری  فدراسیون برای تعیین مربی جدید و کادر فنی تیم ملی والیبال فرصت دارد .